You are using an outdated browser. For a faster, safer browsing experience, upgrade for free today.
נוער - עמית חיימוביץ' לא עוזב את העיר
עונה מוצלחת בשתי קבוצות. עמית חיימוביץ' (צילום: עובאדה אלכתילאת)

נוער - עמית חיימוביץ' לא עוזב את העיר

המאמן שהוביל את מכבי קרית אתא לקאמבק הישארות בלאומית, משתף במה שעברו העונה שתי הקבוצות שאימן, מביט לעתיד ומסביר מדוע נשאר במועדון הצפוני

 מאת: אורי שמיר - עורך האתר

קבוצת הנוער של מכבי קרית אתא חתומה על אחד מסיפורי הקמאבק המרשימים של העונה. בתום 21 מחזורים הייתה שקועה הקבוצה במקום האחרון, המוביל בתום העונה למשחקי המבחן על הישארות בליגה, כשבמאזנה 9 נקודות, 22 שערי זכות ו-53 שערי חובה - כשהיא מרוחקת 4 נקודות מחוף מבטחים. בחמשת המשחקים עד לסיום העונה הצליחה הקבוצה בהנהגתו של עמית חיימוביץ', שתפס עליה פיקוד זמן קצר קודם, לצבור 11 נקודות, להבקיע 11 שערים - שהם מחצית מסך השערים שכבשה ב-22 משחקים, לספוג שני שערים בלבד - ולהבטיח במחזור הנעילה את מקומה במחוז הצפוני של הליגה הלאומית לעונה נוספת.


נשארו בליגה כנגד כל הסיכויים. שחקני מכבי קרית אתא חוגגים בתום מחזור הנעילה (צילום מטעם הקבוצה)

עמית חיימוביץ' הצטרף למחלקת הנוער של מכבי קרית אתא באמצע העשור הקודם ובה למעשה החל את קריירת האימון שלו. חיימוביץ' החל עם קבוצת ילדים ב' ולקראת סיום העשור הצליח להוביל את קבוצת נערים ב' לזכייה באליפות המפרץ ולעשיית היסטוריה כפולה: העפלה לליגה הארצית והגעה לשלב שמינית גמר גביע המדינה, לאחר שניצחה 0:1 את הפועל ת"א - שזכתה באליפות המדינה בתום אותה עונה. עמית חיימוביץ' רכש לעצמו מעמד נכבד במחלקת הנוער, שמנוהלת ביד רמה ע"י רון פלדהיים ויוסי גבאי.

את העונה הזו החל עם קבוצת נערים א', שנאבקה בצמרת של מחוז צפון בליגה צפופה מאוד, שבה האלופה, מכבי קרית חיים זכתה באליפות בזכות יחס פנימי עדיף על צעירי טמרה - שהייתה רחוקה דקה אחת מעליית ליגה במשחק מבחן על מקום בליגה הארצית, כשהצלע השלישית בית"ר עירוני נהריה עם מספר נקודות כמו של קרית חיים וטמרה, כשבטבלת הסיום שלוש הקבוצות הקדימו את קרית אתא בנקודה אחת.

עונה מאוד מאתגרת עברה על עמית חיימוביץ', שימשיך בתפקידו כמאמן קבוצת הנוער של קרית אתא וכעת זהו זמן לראיון סיכום עונה עמו.

בזמן שהיית ממוקד במאבק עליה עם קבוצת נערים א', לקחת על עצמך את קבוצת הנוער, שהייתה שקועה בירכתי הטבלה. מהלך אמיץ למדי.

"מה שגרם לי לקחת האתגר זה שלושה דברים: האהבה למקום,אמונה והאנשים שאני אוהב במערכת הזו. האמנתי בעצמי, בשחקנים ובמערכת, שנצליח להבטיח את הישארות הקבוצה בליגה בלי צורך במשחק מבחן".

בחמשת המשחקים האחרונים צברתם יותר נקודות מאשר ב-21 משחקים, כבשתם באופן יחסי הרבה יותר. למה אתה מייחס את זה?

"אפשר להגיד שכל הכוכבים הסתדרו לנו. נדבק לנו המערך, שחקנים שקיבלו את ההזדמנות תפסו אותה בשתי ידיים ובכל אחד מ7 המשחקים שאימנתי - היינו יותר טובים מהיריבה ברוב שלבי המשחק".

על מה שמת דגש באימונים ובמשחקים?

"יותר אימוני סיומות באימונים, שינינו מערך, הצבתי שני קשרים התקפיים כווינגרים וכל שחקני הקישור שלי מלבד אחד היו בעלי אוריינטציה התקפית. לראיה, כבשנו בכל המשחקים גם באלה שלא ניצחנו".

מה היה חסר לקבוצת נערים א' לסיים את העונה עם עליית ליגה?

"מה שהיה חסר זה נקודה אחת בסך הכל. סבלנות ממכת פציעות בישורת האחרונה של העונה, 3 שחקני הרכב חסרו וזה כבר היה גדול עלינו. עם זאת, אני לוקח גם דברים טובים מהעונה הזו, שהייתה למרות הכל מצוינת ועם הצלחה מעבר למצופה, כשהעדות לכך היא שארבעה שחקנים משנתון 2008 שיחקו בקביעות בהרכב".

בעונה הבאה אתה ממשיך עם הנוער. למה אפשר לצפות מכם?

"בעונה הבאה אני מאמין שתהיה לנו קבוצה מרכז טבלה ומעלה ,יש אצלנו במועדון  אנשים שעובדים מסביב לשעון כבר עכשיו כדי לא להגיע למצב דומה בעונה הבאה. בעזרת השם נעשה עונה טובה הרבה יותר".


בעונה הבאה הליגה עשויה לכלול 15 קבוצות. דעתך בעניין?

"יהיה נכון ליצור ליגות של 16 קבוצות בליגות הלאומיות או ליצור ליגה אחת עם 14 קבוצות ואחת עם 16. ליגות אי זוגיות יוצרות בלאגן בליגות, בגלל המחזורים החופשיים של קבוצות במהלך סיבוב. מעבר לזה, זכורה לכולנו העונה שבה מ-15 קבוצות היו 4 יורדות. אסור שזה יקרה שוב.  זה רע מאוד בגיל נוער ונערים ליגות עם 4 יורדות, זה יומרני ויביא ללחץ מוגזם של מחלקות הנוער השונות מתחילת הליגה. אסור לשכוח, שבסופו של דבר המטרה שלנו זה לגדל שחקנים לבוגרים. בשיטת תחרות קשוחה ואגרסיבית זה קשה מאוד".

ברמה האישית, אתה כבר כמעט עשור במועדון והגעת להרבה הצלחות. מה משאיר אותך במועדון?
"מה שמשאיר אותי בקרית אתא זו ההערכה של ראשי המחלקה כלפיי והאהבה למקום. אני יודע מה אני שווה בתור איש מקצוע ומתחילת הדרך שלי אמרתי לעצמי שאהיה איפה שהכי רוצים אותי".

עמית חיימוביץ' (באדיבות המועדון)
הערכה הדדית עצומה בינו לבין ראשי מחלקת הנוער. עמית חיימוביץ' (צילום: מדיה מכבי קרית אתא)


נוער - על, זמן לבחירת תגלית העונה

נוער - על, זמן לבחירת תגלית העונה

חדש באתר

שחקן שהרשים בקבוצת בוגרים שזכתה בתואר, שחקנים שהרשימו בעונה ראשונה כשחקני נוער, שחקן ששילב בין בוגרים לנוער - אלה המתמוד...